Co jest dla mnie ważne? Historia Karoliny – CASE STUDY
Karolinę poznałam w trudnym momencie jej życia. Nagła śmierć męża, rozstanie z rodzinną firmą, dwójka małych dzieci i pytanie: co dalej? Co jest dla mnie ważne? Liczyła, że chociaż znalezienie nowej pracy pójdzie łatwo. Ofert było mnóstwo, a ona miała doświadczenie w branży transportowo-samochodowej oraz handlowe.
Napisałyśmy wspólnie CV. Doświadczenie jako przedstawiciel handlowy miało być przepustką do sukcesu. Niestety praca w rodzinnej firmie zwolniła Karolinę z inwestowania w siebie. Brak branżowych szkoleń, języków, wyższego wykształcenia powodowały, że jej CV nie było rozpatrywane. Dziesiątki wysłanych aplikacji przez blisko rok pozostawały bez odpowiedzi. Przestała wierzyć w siebie, stan depresyjny pozbawiał sił do codziennego mierzenia się z życiem.
Profil RMP w życiu Karoliny, czyli co jest dla mnie ważne
Zarekomendowałam Karolinie profilowanie motywacyjne. Profil RMP otworzył jej oczy na to kim tak naprawdę jest i co jest dla niej ważne, co jest źródłem jej lęku i dlaczego wypaliła się zawodowo w rodzinnej firmie. Znalazła również odpowiedź czy jest dobrą matką.
Najważniejsze jest jednak to, że zobaczyła jak potężny ma potencjał. Potencjał, który wystarczy doszkolić i pokazać światu. Pomimo niskiej potrzeby Ciekawości podjęła studia. Napędzały ją dwie inne silne potrzeby – Władzy i Statusu. Uczyła się jak w nowoczesny sposób zarządzać ludźmi.
Przestała krytycznie patrzeć na siebie, przestała się oceniać. Zaakceptowała siebie i swoje motywacyjne DNA. I najważniejsze – przestała udawać kogoś kim nie jest.
Przełomowy dzień
Karolina zadzwoniła do mnie w lipcu 2020 roku z informacją o ofercie pracy jej marzeń. Menadżer ds. floty samochodowej. Wiedziała, że profil pracownika jakiego firma poszukiwała jest idealny dla jej profilu RMP. Aplikowała (wysłała CV i profil RMP), zaproszono ją na rozmowę kwalifikacyjną. Miała okazję przedstawić swoje kompetencje twarde. Natomiast o tym jakim będzie członkiem zespołu mówił jej profil motywacyjny dołączony do CV. Opisałam Karolinę wg jej profilu RMP jako absolutną i wyjątkową wartość dodaną firmy do której aplikowała.
Pracodawca miał przed sobą osobę niezależną, podejmującą szybkie decyzje, z wysoką potrzebą gry fair-play, z wysoką potrzebą współzawodnictwa i wysoką potrzebą gromadzenia. Wysoka potrzeba kontaktów z ludźmi i niska potrzeba uznania dostarczy zespołowi pewną siebie duszę towarzystwa. Niska potrzeba spokoju oraz porządku sprawdzi się w środowisku dynamicznym, a pojawiające się problemy rozwiązywane będą elastycznie jednocześnie z troską o klienta i poszanowaniem zasad panujących w firmie (wysoki Honor/Pryncypialność).
Profil RMP przekonał pracodawcę o słuszności wyboru Karoliny na stanowisko Menadżera ds. floty. Rekrutacja zakończyła się po spotkaniu z nią. Rozpoczęła pracę pokonując 300 kontrkandydatów.
- MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Zastanawiasz się jak wygląda w środku raport Reiss Motivation Profile®? Nie musisz 🙂 po prostu zobacz!
Karolina dzisiaj
Rok później Karolina jest kobietą pewną siebie, realizującą swoje zawodowe ambicje w stanie FLOW. Świadomość siebie i własnych potrzeb spowodowała, że dzisiaj jej życie jest spełnione, a jeśli nawet pojawią się markotne dni, wie z czego to wynika i jak temu zaradzić.
Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Zrozumiała, że jest mamą – partnerką, że jej dzieci są dla niej bardzo ważne ale w partnerskiej i budowanej na zaufaniu relacji.
Karolina jutro
Karolina wie czego chce – ma określone cele zawodowe i konsekwentnie je realizuje. Zdobywa wiedzę aby być jeszcze lepszym menadżerem oraz zarządzać flotą samochodową optymalizując procesy w firmie.
Kiedy córki osiągną odpowiedni wiek będą miały zrobiony profil RSMP, aby wybory związane z ich szkołami były jak najbardziej świadome i zgodne z ich potrzebami motywacyjnymi. Profile RSMP córek mają im również uświadomić, że każdy jest inny, co nie znaczy gorszy. Profil RMP Karoliny i RSMP córek ułatwi im wędrówkę przez życie jako partnerki, szanujące i rozumiejące własne wybory.
Jako Master RMP jestem bardzo szczęśliwa i dumna z Karoliny. Jako HR-owiec odpowiedzialna za procesy rekrutacyjne w firmie uważam, że profilowanie motywacyjne RMP powinno być standardem w procesie rekrutacyjnym. Jest wystarczające i zdecydowanie szybsze w realizacji niż czasochłonne i drogie sesje Assessment i Development Center.
Autor: Iwona Wajs Szuba – RMP Master